Sophie's Dinner

...everyone can cook...

2009. szeptember 28., hétfő

Borsófőzelék

Néha nagyon megkívánom a borsófőzeléket, de ez egyike azon ételeknek, amiket SOHA nem főztünk otthon. Nem emlékszem egyetlen esetre sem, hogy az lett volna az ebéd, a borsót kizárólag levesben használtuk fel. Ennek ellenére és nagyon szeretem a borsófőzeléket, és mivel anyu - állítása szerint - nem tud ilyet főzni, kénytelen voltam a menzai változattal megelégedni. Nem volt ez lemondás részemről, mert átlalában egyben sült, majd szeletenként átpirított hússal adták, mmmmmmh... tényleg utánozhatalan. A menzán mindig külön kértem a húst, így kaptam még egy kis extra szaftot is mellé, ami nem "veszett bele" a főzelék levébe. A gimnázium menzáján ingyen volt a kenyér, korlátlan mennyiségben, így talán ott alakult ki, hogy a kenyeret szinte mindenhez szeretem. Egy-egy gyengébb, vagy nemszeretem étel miatt volt hogy a hús- (csont)levest ettem kenyérrel, sóval. Nagyon szép emlék, most is a számban van az íze.

    Mivel már külön háztartást vezetek, úgy gondoltam ideje megtörni a borsófőzelékmentes életet, hiszen mi lehet abban olyan bonyolult? Megnéztem egy csomó receptet, és az egyetlen igazi kritérium az volt, hogy nekem - a menzai emléknek megfelelően - a borsófőzelék nem fehér, hanem szép paprikás színű.
      Mivel a tejért nem rajongok, így egy receptet sem követtem igazán, az emlékeimben élő ízt kóstolással próbáltam megtalálni... és sikerült!!!!
        Borsófőzelék
          Hozzávalók:
            • 1 zacskó fagyasztott zöldborsó (esetleg konzerv)
            • liszt vagy étkezési keményítő
            • piros paprika
            • só, bors
            • fokhagymapor
            • petrezselyemzöld
            • olaj

            A borsót lábosba teszem, és egy kis olajon megpárolom. Apróra vágom a petrezselyemzöldet, és a foró borsóra szórom. Sózom, borsozom, és mivel én nem szeretem az édes ízeket, igy egy kis fokhagymaporral izesítem. Szárazon megszórom egy kisebb kanál liszttel, Elkeverem, majd beleteszem a pirospaprikát. Felöntöm annyi vízzel, amennyi levet szeretnék. Mivel a lisztet a borsóra szórtam, így ilyenkor már nem lesz csomós szaft. Most nem akartam túl lisztesre készíteni, ezért a hosszú lé besűrítéséhez még egy kis keményítőt is használtam.

                Nagyon finom lett! :)))

                  Sajnos most nem volt itthon megfelelő hús, de legközelebb elkészítem mellé a sültet is! Már alig várom!

                    Szép napot!

                    0 megjegyzés:

                    Felhasználási feltételek


                    A blogon található összes fotót és írást bármely módon, forrásmegjelölés nélkül felhasználni, a szerző engedélye és előzetes, írásos beleegyezése nélkül tilos! Megsértése jogi következményeket von maga után!


                      © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

                    Back to TOP