Sophie's Dinner

...everyone can cook...

2009. augusztus 19., szerda

Frankfurti leves

Ha a szüleimet látogatjuk, mindig választhatok mi legyen az ebéd! :) A hétvégén kelkáposztafőzeléket kértem. Ráadásként megkaptam anyutól azt a fél fej kelkáposztát, ami a főzelékből kimaradt. Mivel egész múlt héten frankfurti levest kivántam (ez évente 1-2x fordul csak elő) ma ez lesz az ebédem! Frankfurti leves

    Hozzávalók:
    • fél fej kelkáposzta
    • 1 fej vöröshagyma
    • pár szem krumpli
    • 4 gerezd fokhagyma
    • pirospaprika
    • egész (vagy őrölt) kömény
    • morzsolt majoranna
    • füstölt szalonna
    • 1 pár virsli
    • 2 kanál liszt
    • olaj
    • só, bors
    • (tejföl)
    A hagymát a kisütött szalonnazsíron megpirítom, beleteszem a köményt, a fokhagymát. Beleszórom a pirospaprikát, és gyors keverés után a felcsíkozott kelkáposztát és a krumplit. Felöntöm annyi vízzel, hogy levesnek látszódjék, majd puhára főzöm. Itt most vagy előáll az a speciális eset, hogy kívánom a virslit, vagy nem. Tegyük fel, minden oké, ekkor mehet bele a felkarikázott, megpirított virsli. (A karikára vágott virslit először egy kis olajban, serpenyőben megpiritom, hogy jobban nézzen ki a levesben... rájöttem ugyanis, hogy nekem valójában a karikára vágott, főtt virsli nem szimpatikus, nem az ízével van bajom) Külön edényben könnyű fokhagymás rántást készítek, (olaj, liszt, fokhagyma) majd a levesbe öntöm, összeforralom, és kész. Én a tetejére szoktam egy kis tejfölt is tenni, szeretem.
          Szép napot!

          0 megjegyzés:

          Felhasználási feltételek


          A blogon található összes fotót és írást bármely módon, forrásmegjelölés nélkül felhasználni, a szerző engedélye és előzetes, írásos beleegyezése nélkül tilos! Megsértése jogi következményeket von maga után!


            © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

          Back to TOP