Sophie's Dinner

...everyone can cook...

2009. szeptember 21., hétfő

Kolbászos bab

Piedone bográcsban főtt kolbászos babja igazi legenda. Mikor olvastam a Hetedhét Pásztortüzek bográcsverseny kiírását, egyből erre gondoltam. Kicsit szétnéztem a neten, hátha megtalálom az étel eredetét, és a találatokból úgy tűnik, hogy egy igazi mediterrán étellel van dolgunk, mely könnyen a magyar ízlésnek megfelelő egytállá alakítható.

Hogy mennyire fúziós, azt nehezen tudom megítélni, mindenesetre jó magyar alapanyagokból készítve, igaz nem túl különleges, de micsoda finom!!!
    A kutatás eredménye:
    Toscana, Olaszország: Sausage casserole
    Toulouse, Franciaország: Francia bab toulousi kolbásszal (Gordon Ramsey: Fast Food)Lengyelország: Lengyel kolbászos babragu
    Hát gondolom ez nem eredeti, de egy ausztrál oldalról: Kolbászos-paradicsomos bab egytál
    Mivel a lakásfelújítás közepén járunk, sajnos a kolbászos babot most nem tudtam a kedvenc bográcsomban készíteni, viszont serpenyőben elkészítve is teljes siker volt!
    Lássuk a receptet!
      Kolbászos bab:
      • 3 doboz nagy szemű konzerv fehérbab / 500g beáztatott szárazbab
      • 1 nagy fej hagyma
      • 2 doboz hámozott paradicsom / szezonban mindenképpen friss!
      • 0,5 l paradicsomlé (100%)
      • 3-4 gerezd fokhagyma
      • 1 szál házi füstöltkolbász (én most Écsi Kolbászt használtam)
      • 2-3 szelet füstölt szalonna
      • só, bors, zellersó
      • kakukkfű, rozmaring (opcionális, mi szeretjük)

      A serpenyőben (bográcsban :) kiolvasztom a szalonnát. Mivel a kolbászt sülve, és nem főzve szeretem, ezért most teszem bele a felkarikázott füstöltkolbászt. Zsírjára, jó pirosra sütöm. A kolbászt és a szalonnapörcöt kiszedem, (ekkor elkezdenek rájárni a torkosok... nincs is jobb mint egy szelet jó kenyér egy lopott sültkolbászkarikával...) A zsírba beleteszem az apró kockákra vágott hagymát, és aranyszínűre pirítom. (torkosok, 2. felvonás)

      Ha ez kész van, mehet bele a konzerv paradicsom. Ha frissből dolgozom, én mindig forrázással szoktam eltávolítani a paradicsomhéjat, mert nem szeretem a kész ételből halászgatni. A friss paradicsomokat kockázom, a konzervet fakanállal szétnyomkodom a serpenyőben. Ekkor mehet bele az apróra vágott fokhagyma és a fűszerek. sűrűre főzöm, és hogy ne legyen túl száraz, paradicsomlével öntöm fel.

      Jó sűrű paradicsomos ragut főzök belőle. Ha konzerv babot használok (szerintem egyszerűbb, van nagyon jó minőségű is), leszűröm, megmosom, és a raguhoz adom. Mehet vissza a füstölt kolbász is! Egyet forr, és készen van. Köretet nem ettünk hozzá, friss puha kenyérrel, és egy pohár borral igazán ellenálhatatlan.

      Szép napot!

      0 megjegyzés:

      Felhasználási feltételek


      A blogon található összes fotót és írást bármely módon, forrásmegjelölés nélkül felhasználni, a szerző engedélye és előzetes, írásos beleegyezése nélkül tilos! Megsértése jogi következményeket von maga után!


        © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

      Back to TOP