Sophie's Dinner

...everyone can cook...

2009. szeptember 3., csütörtök

Almáslepény, az a régi menza íz

Ha visszaemlékszem az iskolás évekre, mindig is menzás voltam. Voltak ételek, amiket imádtam, és egyszerűen azóta sem sikerült itthon megismételni azokat az ízeket... valószínűleg a mennyiséget, az együtt sülő-fővő többszáz adag koncentrált ízét nem is sikerülhet soha. Sütemény nagyon ritkán volt, - szerencsére, mert nemigen ettem az édeset - viszont a menzai almáslepény egy-egy tartalmas leves, babgulyás után máig emlékezetes.

Emiatt muszáj megörökítenem ezt a receptet, ami ízében, állagában, illatában is azokat az időket idézi. Nagyon finom, teljes siker volt!!!

    Almás lepény

    Hozzávalók a tésztához:

    • 40 dkg finomliszt
    • 1 kocka Rama margarin (25 dkg )
    • 12 dkg porcukor
    • 1 tojás
    • 1 citrom reszelt héja
    • 1/2 csomag sütőpor
    • 1 csomag vaniliás cukor
    • csipetnyi só

    Hozzávalók a töltelékhez:

    • 1,5 kg alma, lereszelve, kinyomkodva
    • 1 citrom leve (aminek már elhasználtuk a héját a tésztába)
    • 5-10 dkg cukor (lehet kevesebb, ha az alma amúgy is édes)
    • 1 csomag vaniliás cukor
    • 1 evőkanál fahéj
    • 10 dkg durvára vágott, esetleg őrölt dió
    • mazsola (opcionális, mi szeretjük, de a menzaiban sosem volt )

    Először összegyúrom a tészta hozzávalóit. Nem kell sokat kihozni belőle, problémamentesen össze fog állni. A tésztagombócot kettévágom, és a felét elkezdem kinyújtani, tepsi nagyságúra. Nekem ez a mennyiség a nagyobbik, piros tepsimet töltötte meg, a sütőhöz kapott nagytepsihez dupla (de legalább 1,5x-es) adagot kell haszálni!

    Elkészítem a tölteléket. Megkérem a páromat, hogy reszelje le a hámozott almát. :) Jól kinyomkodom, majd a fahéjjal, citromlével, cukorral együtt serpenyőben pirítani kezdem, hogy a maradék víz is elpárologhasson. Mikor nem tűnik vizesnek, és a lakást már beborította a fahéj illata, ideje összeállítani a süteményt. Legutóbb, mivel épp találtam itthon, mazsola helyett szárított vörösáfonyával gazdagítottam a tölteléket.

    A kinyújtott tésztát a tepsibe simított szilikon sütőlapra terítem. Vastagon megszórom vágott/őrölt dióval, majd rásimítom a megpárolt alma tölteléket. A tészta másik felét is kinyújtom, beborítom vele a lepényt. Megszurkálom villával, és megkenem egy felvert tojással a tetejét, hogy szép csillogó színt kapjon a sütéskor.

    Kb 180 fokon sütöttem, amig a teteje szép egységes piros színt kapott. Az első szeletek már forrón elfogytak! :)

      Szép napot!

      0 megjegyzés:

      Felhasználási feltételek


      A blogon található összes fotót és írást bármely módon, forrásmegjelölés nélkül felhasználni, a szerző engedélye és előzetes, írásos beleegyezése nélkül tilos! Megsértése jogi következményeket von maga után!


        © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

      Back to TOP