Sophie's Dinner

...everyone can cook...

2009. november 9., hétfő

Sárgaborsó főzelék - füstölt csülökkel

Biztosan sokak számára hihetetlen, de a városunkban lévő kórházi menza JÓL FŐZ!
A múlt héten sárgaborsó főzeléket ettem, és annyira jól esett, hogy elhatároztam az itthoni ismétlést.
Első lépésben beszereztem egy jókora füstölt csülköt hozzá...

Sárgaborsó főzelék:

  • 1 zacskó sárgaborsó
  • 2 kis fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, pirospaprika, babérlevél
  • füstölthús lé (ha van)
Korán reggel feltettem a csülköt főni, ezzel egy időben beáztattam a sárgaborsót. Mire a csülök kész lett (úgy 2 óra alatt) addigra a borsó is szépen megdagadt.
A 2 kis fej hagymát apróra vágtam, és kevés olajban megpirítottam. Egy kis pirospaprikával megfuttattam, majd irány bele a sárgaborsó, a fokhagyma és a babérlevél.
A füstölt levet lezsíroztam (legjobb kifagyasztani valami hideg helyen, akkor egyben lejön a zsír a tetejéről) és víz helyett ezzel öntöttem fel a sárgaborsót.
Nem kell neki túl sok idő, és főni, sűrüsödni kezd. Én a rántást nem sokszor alkalmazom,  a széteső borsószemek sürítik inkább a főzeléket.
Főtt csülökszeletekkel tálalom... hmmmm... :)

Ha nincs itthon csülök, akkor hagymás zsírral esszük! Egyik jobb mint a másik!!!

Szép napot!

0 megjegyzés:

Felhasználási feltételek


A blogon található összes fotót és írást bármely módon, forrásmegjelölés nélkül felhasználni, a szerző engedélye és előzetes, írásos beleegyezése nélkül tilos! Megsértése jogi következményeket von maga után!


  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP